3.8.2017

NARS Matte Multiple Altai. Contouring made easy!


Mustan kissan paksut posket, mustan kissan paksut posket... Miau! Paksut posket ovat "mun" juttu, ne on ollu mulla aina eikä mikään taio niitä pois (yritetty on!). Onneksi niitä voi sentään varjostaa :)

Mitään älytöntä stressiä en sentään poskistani revi mutta kevyt varjostus yleensä kuuluu mun meikkirutiiniin. Jos olen tosi kiireinen, sipaisen ainakin poskipunaa. Se ei ole varsinaisesti varjostustuote mutta mun silmään laaja poski jossa on väriä näyttää huomattavasti paremmalta kuin laaja ja kalpea poski. Jos on enemmän aikaa, käytän lisäksi jotain varjostustuotetta. Olen tykästynyt voidemaisiin koska koen että saan niillä luonnollisemman näköisen tuloksen, jotenkin hyvän voidemaisen varjostusvärin työstäminen ihoon on minusta helpompaa kuin puuterien sutiminen. Jos käytän puuterimaista varjostajaa (puhun siis omista meikeistä) niin se on usein MUS Microshadow Masai tai peräti Saga - molemmat vaaleita ja viileitä mattasävyjä.


Voidemaisista olen tykännyt käyttää MUS palettia jossa on valkoinen sävy ja tumma varjostussävy, mulla on omassa käytössä siitä vaalein versio Light. Mutta korostukset tykkään tehdä puuterimaisilla tuotteilla joten paletin vaalea nappi jäi mulla hyvin vähälle käytölle. Samoin kävi kun ostin viime lokakuussa kaksipäisen korostus-/varjostuspuikon NARS Sculpting Multiple Duo (sekin on mulla vaalein eli Copacabana/Sidari Beach). Tästä kaksipäisestä kasvojenmuotoilupuikosta on oma postaus tässä. Tykkäsin duon varjostussävystä ja käytin sen loppuun mutta vaalea korostuspuoli jäi... 


Nyt kun olin kesäreissulla taas NARS-tiskin läheisyydessä, päätin hankkia erikseen oman varjostustarkoitukseen tarkoitetun Multiple-puikon. Minusta puikkomainen varjostustuote on ylivoimaisesti nopein ja helpoin käyttää ja NARS onnistui mielestäni hyvin näitten puikkojen koostumuksen kanssa. Ovat helppokäyttöisiä ja blendautuvat ihoon hyvin.
Pienen sävyvertailun jälkeen päädyin sävyyn Altai. Se on koostumukseltaan Matte Multiple ja on nimensä mukaisesti ihan matta. Sellainen vaaleahko lämmin ruskeahko sävy.


Altai saattaa näyttää tummalta kun sen vetää iholle mutta ei pidä unohtaa, että multiplet ovat hyvin häivyttyviä ja keveitä koostumukseltaan. Tältä sama sävy näyttää sormenpäällä häivytettynä:


Jos päivettyisin, olisin todella lähellä Altai-sävyä. Tällä puikolla mun kasvoille tulee hyvin lähellä luonnollista olevaa väriä.
Näissä swatcheissa ylempänä Altai, alempana vaaleampi ja persikkaisempi Sidari Beach:


Huomaa kyllä että häivytettynä Altai on kellertävämpi kuin Sidari Beach.


Tämä puikko on kyllä kätevä! Vedän sillä nopeat viivat poskiluun alle, leukaluun suuntaisesti, leuan alle ja molemmin puolin kaulaa sekä töpöttelen pikkusen otsaan. Häivytän sormin, Beauty Blenderilla tai keinokuituisella pulleahkolla siveltimellä (mun lemppari tähän hommaan on MUS 502 Brush Small!), levitysase valikoituu fiiliksen, tilanteen ja meikkipohjan mukaan. Huomasin että Matte Multiple häivyttyy ihan hyvin myös jo puuteroidulle iholle tuolla Make Up Storen 502-siveltimellä, jos vaikka haluaakin lisätä varjoa nassuun jo valmiin meikin päälle. Olen ahkerasti käyttänyt Altai-puikkoani jokaisessa meikissä sen hankkimisen jälkeen. Kiva tuote, tykkään!

Miltä Altai näyttää osana valmista meikkiä? No esimerkiksi tältä:


Tässä en ole enää sen värinen mitä oikeasti tällä hetkellä olen eli ihan paperiarkin valkoinen koska vetelin Altai-multiplen avulla tuhdit vauhtiviivat leukaan, poskien kavennuskohtiin ja levitin sitä myös kaulalle ja otsaan. Häivytin sormin. Kuten kuvasta toivottavasti huomaa, en näytä oranssilta mutta en myöskään kuolleeltakaan (siniharmaasta huuliväristä huolimatta).

Tätä meikkiä voisin esitellä tarkemmin seuraavassa postauksessa, jooko? Meikkasin pitkästä aikaa värikkäästi pitkän laiskan ruskeabeigepersikkakauden jälkeen - lomalla en jaksanut nähdä ihmeemmin vaivaa. Ja tästä silmämeikistä mulle tuli sellainen kiva fiilis - ooh, värejä!

Tässä vielä Matte Multiple Altai INCI: 


Nars Matte Multiple Altai maksoi Kööpenhaminan ILLUM-tavaratalossa n. 37€.
 

14 kommenttia:

  1. Hyvännäköinen lopputulos, luonnollinen:)
    Silmämeikki on niin hieno, että menee ihan sanattomaksi. Upea väriyhdistelmä<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)
      Just siksi tykkään tästä puikosta, se näyttää aina tosi luonnolliselta iholla. Mulla menee helposti aurinkopuuterit oranssiksi ja monet varjostustuotteet ovat aivan liian tummia.

      Poista
  2. Mulla on Illamasquan vastaavanlainen tuote, joka tosin on koostumukseltaan sellainen vähän geelimäinen. Olen tykännyt, varsin näppärä!

    Ihana meikki, kiva saada siitä tarkemmat speksit! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!

      Voi että mä haluan kokeilla jotakin Illamasqualta! Miks pitää olla niin hankalasti saatavissa täältä käsin!

      Poista
    2. Illamasquaa saa tilattua Beauty Baystä nykyään! :)

      Poista
    3. Kiitos ihana anonyymi :) En tiennytkään. Pitää käydä katsomassa mitä kaikkea ihanaa siellä on!

      Poista
    4. Minä olen tilannut suoraan Illamasqualta, ei ole ollut sen kummempaa tai vaikeampaa kuin muistakaan verkkokaupoista. Lisäksi heillä on ollut ihan hyviä alennuksia alennusaikoihin ja synttärilahjaksi saa pienen alennuksen syntymäpäiviensä aikaan. Lisäksi ilmaiset postikulut kun tilaa yli 50 eurolla.

      Poista
    5. Viime yönä selasin taas Selfridgesin valikoimaa ja kas, ne on alkanu toimittaa NARSia Suomeen ja muistaakseni Illamaquaa kans! Pitää tarkistaa vielä, voi olla että katsoin väsyneenä väärin. Mutta jos toimittavat niin ihan huippujuttu! Problem solved!

      Poista
  3. Mä olen vähän huono käyttämään voidemaisia. Pelkään etten saa häivytettyä. Ja varmasti kyseessä on taitojen puute, pitäisi vaan opetella ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on ehkä opittua käytöstä :) Ainahan sanotaan että puuterinaisilla on muka helpompi varjostaa mutta minusta voidemaisella saa tarkemmin sen "varjon" juuri siihen kohtaan mihin haluaa. Puuterit menee vähän sinnepäin :)

      Poista
  4. Puikkomaiset varjostustuotteet ovat vaan niin käteviä. Itse olen tykännyt NYXin Wonder Stickistä. Sen korostuspää on ihan kuraa, mutta varjostuspää on huippuhyvä. Kunpa sitä myytäisiin erikseen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näissä kaksipäisissä juuri se ongelma että ei välttämättä miellytä molemmat sävyt. Mulle käy aina niin että varjostussävy pitää hankkia erikseen ja ne korostajat erikseen. Mistään paleteista ei puhettakaan, yleensä ehkä 1 sävy mitä pystyy käyttää :(

      Poista
  5. Tosi kaunis lopputulos, itse tykkään käyttää kanssa voidemaisia puikossa olevia tuotteita varjostukseen, ne on niin näppäriä. Upea meikki!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)

      Joo, helppous on valttia! Usein teen sen verran monimutkaisen silmämeikin että kaikessa muussa meen mielelläni helpoimman kaavan mukaan. Puikot ovat niin käteviä!

      Poista

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!