2.5.2017

Huhtikuun 2017 suosikkituotteet: heleyttä ja kirkkautta meikeillä ja ihonhoidolla


Lumisesta vappuaatosta huoimatta taas ollaan kuukauden lähempänä kesää! Ihanaa!
Huhtikuu meni ainakin mun mielestä ihan hirmunopeesti. Jotenkin vastahan oli maaliskuu ja olin siellä reissussakin ja kas - toukokuu. En mä valita.

Listaan tässä postauksessa omia viime viikkojen suosikkimeikkejä ja parhaita ihonhoitotuotteita:


Kerroin jo aiemmin että olen tilaillut kanadalaisen Deciem The Ordinary-sarjan ihonhoitotuotteita. The Ordinary voitti muuten viime perjantaina mahtavasti ykkössijan arvovaltaisessa kauneusalan kisassa 2017 CEW Beauty Awards sarjassa Paras Uusi Brändi. Se on sama kuin voittaisi kauneusalan Oscar-palkinnon!

Olen nyt tilannut Deciemin tuotteita jo kahdesti heidän omasta nettikaupasta. Olen todella tyytyväinen mun tuotevalintoihin The Ordinaryn valikoimista ja myös nettikaupan toimintaan. Toisen tilauksen yhteydessä piti klikata ostoskoriin tämä mun suosikki oikein kaksin kappalein (ettei vaan heti lopu!):


1. Deciem The Ordinary Advanced Retinoid 2%

Tämä jos mikä on helppoa ja vaivatonta rypynestoa! Juokseva, pipettipulloon pakattu retinoliseerumi jota levitän yöksi kasvoille ja decoltee-alueelle. Ei juuri tuoksu millekään, imeytyy ihan hetkessä ja mikä parasta, ei ärsytä ihoa (retinolivoiteet ovat siitä kinkkisiä että saattaa aiheuttaa ihon kesimistä, punoitusta ja auringonpolttamaa muistuttavia oireita herkkäihoisille tai jos aloittaa heti liian kovilla pitoisuuksilla). Itse en kaipaa tämän lisäksi muuta yövoidetta. Aamulla iho on raikas ja heleä. Pitkässä juoksussa retinoli kirkastaa ihon tukkeumia ja epäpuhtauksia sekä ehkäisee juonteiden ja ryppyjen kehittymistä. Kaksi isoa lihavaa kärpästä yhdellä iskulla siis!


2. Deciem The Ordinary Glycolic Acid 7%

Rakastan retinoideja mutta rakastan AHA-happojakin. Niitä tosin ei saa käyttää iholle samanaikaisesti! Eli mun tapauksessa Advanced Retinoid yöksi ja tämä hapokas ihonhoitoliuos käyttöön aamuisin. Suunnittelen että kesäksi vaihdan rutiiniani siten että käytän tätä ja Advanced retinoid-seerumia vuorotellen iltaisin - joka toinen ilta retinolia, joka toinen ilta happoa - molemmat nääs altistaa UV-säteilylle. Jos aikoo matkustaa aurinkoiseen lomakohteeseen, on ehkä järkevintä jättää molemmat tuotteet kotiin.

Käyttö on äärimmäisen helppoa. Kastelen aineella vanulapun ja pyyhin kasvot sekä kaulan ja decoltee-alueen. Ja arvatkaa mitä? Mä luulin että mun iho on suht. hyvässä kunnossa ja ihan tarpeeksi kuulas jne mutta kun aloitin tämän litkun kanssa touhuamisen kerran päivässä, ero oli nähtävissä jo kahden päivän jälkeen: kuin ois pyyhitty viikkojen pölyjä pois pinnoilta. Nassu sai sellaisen kivan glow-efektin. Iho on pehmeä, sileä ja sävy on selvästi kirkastunut. Joskus tämä kihelmöi hieman mutta yleensä ei. Silmänympärysihoa neuvotaan välttämään ja niin olen tehnytkin, suurin piirtein. Tuoksu on mieto, muistuttaa laimeaa hedelmäjuomaa. Putelissa on erittäin käytännöllinen korkki jonka avulla nestettä ei hurahda kerralla liikaa. 240 ml pullo vaikuttaa riittoisalta ja maksoi alle 9€! Mun tekisi suorastaan mieli kylpeä tässä litkussa :)



3. Elizabeth Arden Prevage City Smart SPF 50 PA ++++

Kuten huomaat, mun ihonhoitorutiinit vaatii vakavaa suhtautumista aurinkosuojaan. Tämä on ehdottomasti yksi parhaista. Olen kirjoittanut tästä tuotteesta jo oman postauksen (tässä) ja olen tätä ihanaa silkkistä päivävoidetta ahkerasti käyttänytkin. Vapaapäivinä usein se toimii mun kasvomeikkinä - ei se mitään peitä mutta tosi heleä ja kuulas pinta tällä voiteella syntyy. Sellainen "dewy". Kosteutettu, terveen näköinen. Jos haluan meikata enemmän, levitän päälle vielä sen oikean meikkivoiteen.


4. Korres Wild Rose Brightening Eye Cream SPF 15

Miellyttävä, kosteuttavan tuntuinen ja nopeasti imeytyvä aurinkosuojalla varustettu silmänympärysvoide päiväkäyttöön. Sopii hyvin meikin alle, ei rullaannu. 



5. Smashbox Photo Finish Hydrating Under Eye Primer

Tästä tuotteesta kirjoitin ihan vasta postauksen josta tuli melkein rakkauskirje :D (postaus tässä). Minkäs teet, tämä on minun iholle ihan huippupohjustaja! Silmänalusiho näyttää tämän kanssa sileämmältä ja kirkkaammalta ja meikit mitä silmien alle levitän pysyy huomattavasti paremmin ja kauemmin siistinä. Loistava meikkituote! Sopii myös nakunaamapäivään kun haluaa näyttää hyvältä mutta ei viitsi meikata.


Vasemmalla Wonder Powder Sinai, oikealla Wonder Powder Sahara

 6. Make Up Store Wonder Powder Sahara ja Make Up Store Wonder Powder Sinai

Talvella käytin pääosin "oikeita" meikkivoiteita. Sitten pitkästä aikaa kurkistin mun Wonder Powder-purkkiin kun tuntui että meikattu iho näyttää jotenkin liian mattaiselta ja vähän lisää heleyttä ei ois pahitteeksi. Ja ihastuin näihin taas! Jopa siinä määrin että ostin uuden sävyn, vaalean Wonder Powderin sävyssä Sinai.

Olen Wonder Powderistakin kirjoittanut jo postauksen aikoinaan, (tässä se on). Silloin kesällä käytin tummempaa sävyä Kalahari. Nyt käytössä Sinai ja Sahara, useimmiten yhdessä mutta myös erikseen. Käytän näitä monikäyttöpuutereita viimeistelypuutereina, korostuspuutereina ja kevyenä aurinkopuuterina (Sahara) Sahara on lämpimämpi ja on ihollani kuin heleä, vaaleahko aurinkopuuteri, sillä erotuksella että on henkäyksenohut eikä värjää mun kalpeaa ihoa oranssiksi. Mutta heleyttä ja kauniin lämpimän kevyen sävyn tällä saa ihan hetkessä!



Sinai on vaaleampi kuin ihonsävyni mutta ei liian valkoinen. Ihana monikäyttöinen ja luonnollisen näköinen korostuspuuteri kasvoille, poskipäille, amorinkaareen, silmän sisäkulmaan, kulmaluulle - mihin nyt highlighteria tarvitsee! Se on ihana varsinkin jos haluaa vain kevyttä korostusta ja pelkää highlighteria joka näkyy avaruuteen asti. Mutta oikeasti Sinai sopii myös HC-korostuksia kaipaavalle sillä sitä voi kerrostaa melkoiseen bling-blingiin!

Sinai ja Sahara ulkona hämärtyvän illan valossa

Molemmat irtopuuterit ovat erittäin hienojakoisia ja keveitä eikä niissä ole selvästi erottuvaa glitteriä. Levitän puuterisiveltimellä laajemmille alueille ja highlighter-siveltimillä jos haluan valoa johonkin tiettyyn kohtaan. (Oon nyt mm. hurahtanut niihin viuhkasiveltimiin korostuspuuterin levityksessä!)



Tässä pohja jonka tein molemmilla Wonder Powder sävyillä. Käsittelemätön kuva. Nenän ympärillä ja silmien alla on lisäksi peiteainetta (+Smashboxin silmänalusprimer!) ja kulmia korostin kevyesti puuterimaisella kulmavärillä. Ei muuta meikkiä. Tykkään tämäntyyppisestä kevyen tuntuisesta ja kuultavasta pohjasta tällä hetkellä tosi paljon. Onnekseni se myös pysyy hyvin mun rasvoittuvalla iholla.

Tässäpä oli mun viime kuun lempparit! Onko joukossa tuttuja purkkeja ja puteleita? Omia suosikkeja tai pettymyksen aiheuttajia?

(Ihan muutaman päivän päästä mun luo saapuu kasa Too Facedin tuotteita sekä uusi aurinkosuojaprimer jolta odotan suuria. Joten toivottavasti toukokuun suosikkilistaan ilmestyy jotain aivan uutta ja jännää!)


6 kommenttia:

  1. Olen (vähän laiskasti) yrittänyt bongailla noita aurinkosuojallisia sy-voiteita. Minulla oli joskus viime kesänä kokeilussa Clarinsin (vai olikohan se Cliniquen...) suojakertoimellinen sy-voide mutta en pystynyt käyttämään sitä kun silmät reagoi niin voimakkaasti. Mun silmät reagoi myös normi aurinkovoiteisiin ja joudun olemaan todella tarkkana, että yhtään ei mene lähellekään silmiä ja pesemään aina kädet kunnolla jos olen SPF-voiteita käpistellyt, ettei vahingossakaan kulkeudu silmien tienoille.

    Ordinaryt edelleen testaamatta, kiinnostus tosin vaan kasvaa koko ajan. ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Usein erityisesti kemialliset aurinkosuojat ärsyttää silmiä. Mun miehellä kemialliset kirvelee silmissä mutta fysikaaliset aurinkosuojat ei. Oletko kokeillut molempia laatuja?

      Ordinaryn valikoimassa on ihan huippuja helmiä! Ja DECIEM on muutenkin tosi mielenkiintoinen, niil on niin rehti raikas ote kauneusbisneksiin :)

      Poista
  2. The Ordinaryn tuotteet on mustakin ihan huippuja. Pitääkin kokeilla tuota glycolic acidia, mutta ehkä vasta syksymmällä. Pelkään ihan hirveästi aurinkoreaktioita, vaikka käytän keväällä ja kesällä aina SPF50 suojakerrointa.
    Smashboxin primeri on todella hyvä tuote. Olen sitä ehtinyt käyttää vain joitakin päiviä, mutta alkutunnelmat ovat varsin positiiviset:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Happojen kanssa kannattaa todellakin käyttää korkeita suojakertoimia! Jos kesä on taas mallia "lyhyt ja vähäluminen", varmaan jatkan happoliuoksen käyttöä iltaisin ja SPF50+ päiväksi. Mutta jos on aurinkoista tai jostain syystä olen ulkona enemmän, sitten tulee taukoa happokäsittelyihin ilman muuta :) Tilasin nyt kaiken varalta uuden BareMinerals aurinkosuojan, SPF 50, kuinkas muuten. Saas nähdä, millainen on :)

      Kiva että tykkäsit Smashboxin pohjustajasta!

      Poista
  3. The Ordinary Glycolic Acid lähtee kyllä seuraavaan tilaukseen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeile ihmeessä, se on niin kiva tuote! Vähän samanlainen fiilis mulla oli kun käytin Pixie Glow Tonicia, tämä The Ordinaryn on minusta tosin tehokkaamman tuntuinen ja paljon halvempi :)

      Poista

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!