10.4.2017

Kirkkaanpunaisesta viileänvaaleaksi. Hiustuotteet joilla taistelen keltaisuutta vastaan.


Muutaman viime kuukauden aikana vaihdoin hiusväriä pikkuhiljaa vahvasta kuparinpunaisesta viileähköksi vaaleaksi.
Ei ollut ihan helppo juttu. Tukassa oli kuparinpunaista kestoväriä kuukausien säännöllisen värjäilyn jäljiltä. Yhteensä tarvittiin kolme värinpoistoa että sain hiukset punaisista vaaleiksi.


Tästä väristä lähdin vuodenvaihteessa värinpoiston kautta vaaleammaksi.

 

Itse asiassa tykkäsin tästäkin väristä tosi paljon, vaikka se teknisesti ottaen oli "välivaihe" :) Vaaleampaa kuparia ja vaaleaa latvoissa ja päällihiuksissa.

Sitten kun halusin vaalentaa vielä lisää, tukasta tuli odotusten mukaisesti kirkkaankeltainen.


Keltaisuus taittui nopeasti kun sävytin hiuksia kampaamosävytteellä KC Luxima 8-10.12 Pearly Blond ja miedolla 1,5% hapetteella. Tämä sävyte on pelastanut vastaavissa tilanteissa jo parikin kertaa. Nopea, vartin käsittely ja tukansävy muuttuu keltaisesta (violetin vaiheen kautta kun väri vaikuttaa hiuksissa) viileäksi beigeksi!



Tämän kaiken jälkeen tarvitaan vielä kasa tuotteita, millä saadaan hiukset pysymään ei-keltaisina. Muuten viileät vivahteet lähtee huokoisesta tukasta nopeasti pois pesujen myötä.

Tietenkin viileämmän sävyn ylläpitohoitona on hyvä käyttää hopesampoota. Fudge Clean Blonde on aika suosittu lajinsa edustaja. Mä itse asiassa inhoan tätä shampoota! Mutta silti joskus käytän. Se jättää hiukset todella kuiviksi ja karheiksi ja sen kanssa kannattaa käyttää suojakäsineitä koska se on todella pigmenttistä tavaraa! Ja jos innostuu pitämään tukassa liian pitkään, haituvista voi tulla siniharmaat.



NAK Colour Masque Silver Pearl on hentoisesti hiuksia sävyttävä värihoitoaine. Tykkään tosi paljon sen tuoksusta ja siitä, miten pehmoiseksi se jättää hiukset! Keltaisuuden taittoaste tässä on tosin aika kevyt - ehkä hiukan vie viileämpään suuntaan mutta ihmeitä ei kannata odottaa. Hoitoaineena kuitenkin mun hiuksille tosi hyvä.


Edelleenkin mun suosikkituote viileähkön sävyn ylläpitoon on  KC Color Mask Pearl! Tätä olen käyttänyt myös mun edellisissä blondivaiheissa. Aine on sopivan kosteuttavaa ja siitä jää oikeasti hiuksiin viileä sävy jossa häivähdys viileää roosalilaa. Sävy on vahvempi jos naamon levittää kuiviin hiuksiin ja/tai pitää tukassa kauemmin kuin suositellut 5 - 10 min.


Ja sitten on vielä Olaplex N°3. Eli kotihoitoon tarkoitettu aine jonka on tarkoitus pelastaa sen mitä pelastettavissa on ja edes vähän korjata monen värjäyksen ja värinpoistona aikaansaama vaurio. Täytyy sanoa että tukkani ei ole katkeillut tästä kaikesta huolimatta enkä ole kaljuuntunut (vaikka vähän jänskätti, miten tässä käy, silloin kun alunperin sain idean lähteä punaisesta pois :D ). En tiedä, onko se juuri Olaplexin ansiota.

Se ei ole todellakaan mikään tehokosteuttavaan naamioon verrattavissa oleva käsittely! Olaplex-kolmosen rinnalle todellakin tarvitsee kosteuttavan hoitoaineen ja kosteuttavan tehonaamion mutta ehkäpä se todellakin tekee jotakin koska tukka tuntuu selvästi vahvemmalta nyt muutaman käsittelyn jälkeen.

Oletko tehnyt isoja värimuutoksia? Purkkiblondit, kertokaa, mitä tuotteita käytätte?
 

4 kommenttia:

  1. Kupari oli kyllä tosi kaunis ja sinua pukeva mutta niin on vaaleakin <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihana :)
      Mä oon henkisesti kyllä ihan blondi! Vaalea väri tuntuu omalta. Kuparisen tukan kanssa jotenkin koin että mun tukka ja persoonallisuus eivät kunnolla täsmää. Tai että ihmiset odottaa punapäältä jotain muuta kuin mitä olen oikeesti. Nyt en enää koe sitä ristiriitaa kun olen taas vaalea :)

      Poista
  2. Mä just manailin omassa loppuneet-postauksessani tuota Olaplexin kotihoitoainetta. Mulle sen käyttö oli liian aikaa vievää, enkä oikein huomannut että se olisi tehnyt ihmeitä. :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan sen koti-Olaplexin käyttö aika monimutkaista! Mut oon tottunut tolskaamaan suoravärien ja sävyttävien hiusnaamioiden kanssa niin kerran parissa viikossa jaksan sen Olaplex-rituaalinkin 😀 Minusta se ehkä jotain tekee tukassa - ainakin mun moppi tuntuu paljon vahvemmalta nyt. Ottaen huomioon, miten paljon olen hiuksiani kiduttanut viimeisen 2 vuoden aikana, ihme että ei ole päässä pelkkä siili! 😂

      Poista

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!